Vi hjälper varandra

Jag bestämde mig redan då jag fick Biancas diagnos att jag skulle skriva öppet om situationen och resan vi går igenom här på bloggen. Det är  verkligen inte någon hemlighet,  det är ett ypperligt sätt för mig att bearbeta allting, kan vara intressant att se tillbaka på hur allting verkligen var (eftersom vi människor har en förmåga att förtränga saker som var mindre roligt), men fram för allt för att kunna hjälpa andra.

Då vi fick diagnosen kände jag mig förvirrad och omtumlad. Så många frågor och så få svar. Jag har två bekanta som gått igenom samma sak med sina hundar och de har varit ett stort stöd. Av dem har jag kunnat fråga saker, dela tankar och erfarenheter, få tips och råd samt jämföra skötselråd. Vilket har hjälpt mig mycket. Plus att jag läst olika bloggar där de beskriver hur de varit att gå igenom detta. Däremot har jag inte ännu hittat någon blogg eller person som beskriver att de opererat båda hundens ben samtidigt. I alla sheltihäl-situationer jag hört eller läst om har veterinären opererat ett ben i taget.

Kärlek

Jag tror tyvärr att flera personer kommer att få gå igenom detta. Kanske finns det någon hund där ute som råkar ut för samma som Bianca, att båda benen blir dåliga samtidigt. I sådana fall hoppas jag denna blogg kan hjälpa just dig lilla vovve och din matte eller husse. Att ni kan få stöd av att följa oss på vår resa, se hur vi gjort och känt oss. Få tips och råd och fram för allt känna att ni också kommer att klara det. För det kommer ni. Jag märker också att vi har en hel del läsare med oss under denna resa. Dels syns det på statistiken och dels på kommentarerna. Det gläder mig. Att ni följer oss och stöttar oss. Tack alla ni fina där ute för er omtanke, den betyder!

Kommentera

