Tomma tankar

Mina gäster, alltså mamma och lillebror, åkte hem igår. Då man är tre personer och tre hundar i en lägenhet på 42 kvadratmeter, då händer det lätt att man trampar varann på tårna lite nu som då. Jag tycker vi klarade veckan tillsammans riktigt bra trots det lilla utrymmet. Kanske mest lillebror som får öronvärk av att lyssna på en mamma och en syster samtidigt. En kommentar om att ”det är mycket hundprat” kom det nog i något skede. Det blev som vanligt väldigt tomt då de åkte, och det kändes som de skulle ha kunnat stanna lite till. Men tror de var skönt för dem att komma hem igen och visst är det på ett sätt skönt för mig också att återgå till mitt. Borta bra men hemma bäst, så är det ändå. Bianca 8 månader

Jag och Bianca har för tillfället order att vila och hålla oss i stillhet. Hon har något som är på tok med bakbenen, vad vet vi inte än. Hennes allmäntillstånd är helt som vanligt och hon är sig helt lik. Ibland vill hon inte stöda på bakbenen, så det skall vi kolla upp. Tyvärr fick vi ingen veterinärtid förrän på fredag, så vi lever i ovissheten än. För att inte bli chockerad på fredag så har jag redan ställt i mig på ”det värsta”, men håller verkligen tummarna att detta inte är något allvarligt. Nu skall vi vila och ta det lugnt så vi inte förvärrar tillståndet. Håll tummarna för oss!

6 reaktioner på ”Tomma tankar

Kommentera

