Bloggkväll vid Amalia

Igår kväll var det Bloggkväll på present- och blomaffären Amalia. Amalia hittar du i stan på Hovrättsesplanaden 13, i samma hus som Kaffehuset August. Amalia affärer hittas även i Oravais och Nykarleby. Måste erkänna att jag aldrig tidigare varit in i affären. Så passade ju perfekt att delta i denna bloggkväll och bekanta sig med affären och dess utbud.Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (25) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (26) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (7) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (4) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (8)

Amalia säljer allt från ljusstakar, nallar, kakfat, skyltar, kaffeburkar, massageljus och doftljus, dekorationsstenar, tavlor, lyktor och kort till en massa krukor och blommor av alla de slag. Där finns något för alla. Förstår inte hur jag har kunnat missa denna affär, känns som att min kvinnliga intuition borde ha tagit mig dit för länge sedan. Nu känner jag i alla fall till butiken och kommer att komma ihåg den nästa gång jag behöver en födelsedagspresent åt någon vän, en blomma åt mig själv eller annars bara vill bli inspirerad.

Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (27) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (11) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (10) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (9) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (5) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (6) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (1) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (33)

Under kvällen blev vi bjudna på lite smått och gott. Skålade med skumppa och saft och åt marshmallows och marmeladhjärtan. Vi fick höra om de hetaste trenderna inom inredning och växtvärlden. Grönväxter och kaktusar skall ni satsa på nu. Och Grönt är färgen att satsa på i inredningsväg. Trä och kork är materialen som är trendiga, även mässing och koppar fortsätter att vara inne. Det var en trevlig kväll och jag kan rekommendera er att besöka Amalia. Amalia hittas på instagram under @amaliainspiration och här kommer du till deras hemsida, som för övrigt också har en webbshop! Klickklick.

Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (19) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (18) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (17) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (15) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (16) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (28) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (2) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (32) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (31) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (30) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (29)

Vi fick också en goodiebag med oss hem, innehållande en liten söt växt jag inte vet namnet på och bokstäver till ordet l-y-c-k-a. Under kvällen hade de också ordnat ett lotteri. Och jag som aaldrig vinner någonting, jag vann! Jihuu. En bukett tulpaner fick jag som pris. Jättefin bukett, verkligen. Blev tvungen att städa lägenheten då jag kom hem, för att få mitt pris att passa på köksbordet. Tack Amalia och Tack alla andra bloggare för en trevlig kväll!

Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (21) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (22) Bloggkväll på Amalia - saramariaexenia.wordpress (23)

6 reaktioner på ”Bloggkväll vid Amalia

    1. Tack. Förstår att du gärna ville vinna, det ville vi troligtvis alla. 😀 Jag brukar aldrig vinna något, så det var ju lite överraskande. 🙂 Håller tummarna att det blir vinst för dig nästa gång. En kul kväll var det ja!

Kommentera

