Inte alls som prinsessan på ärten

Inatt och överlag de senaste nätterna har jag inte alls sovit som prinsessan på ärten. Jag har sovit mycket bättre! För om jag inte minns fel så sov ju den prinsessan väldigt dåligt , drottningen hade ju satt en ärta under alla tjugoelva madrasser. Jag har då inte haft några ärter under madrassen, kanske en hel massa hundhår och lite knäckebrödssmulor men sovit gott ändå. Veckan bara springer iväg och har nästan varenda timme inbokad fram till fredagen. Tur man sover gott så man orkar hänga med i svängarna. Det är jobb, möten, vänner, bio, träffar, gym och hundar. Imorgon har jag ett för mig rätt så viktit möte då jag får svar på en hel del om min framtid och på torsdag skall jag göra någonting riktigt kul för mig själv.

Imorse då jag var ut med Bianca var det så härligt väder. Det hade kommit ganska mycket snö under natten och temperaturen var riktigt perfekt. Vi gick en lite längre länk än vanligt, ypperligt sätt att väcka upp kroppen med. Bianca var överlycklig och skuttade i varje snöhög och dike hon såg. Ibland såg jag bara en svans och ett par öron som stack upp. Hon verkligen älskar snö den hunden. Skulle jag kunna så skulle jag bygga en koja åt oss i skogen, där vi skulle bo och leka fritt varje dag. (Obs, den svarta pricken på hennes bröst är hennes sele man skymtar)img_71251

Roligt förresten att inlägget jag skrev igår fick så många kommentarer. Jag tycker det är väldigt roligt då man får igång lite av en diskussion eller i alla fall kommenterar på inlägg man skriver. Blir ju bara roligare att skriva då.  Och sen slutligen, Jag blev utnämd som veckans bloggare på Facebookgruppen Finlandssvenska bloggare. TACK så mycket. Superglad blev jag. Roligt!

 

En reaktion på ”Inte alls som prinsessan på ärten

Kommentera

