Då man tänker tillbaka

Idag tar vi en tillbakablick. Inte i arkivet, för denna bild kom aldrig upp här på bloggen. Endast på hans instagramkonto. Bilden är från hans skären och det var första gången vi var där med Bianca. Hon var väl kring en tre månader kanske. Jag var en trött matte som var glad att komma ut i skärgården och ta det lugnt. Bianca som annars var ett energiknippe uta tusan, fick springa och leka från morgon till kväll. Så även hon var nöjd och glad. Vi hade inte varit länge ute på skären innan denna bild togs.bild (2)

Jag minns exakt den här stunden. Satte mig i fåtöljen, läste jag kanske en Kalle Anka? Okej. Busted. Minns inte exakt exakt. Men nästan. I alla fall så minns jag att jag somnade pladask. Ögonen kunde omöjligt hållas uppe längre. Som den trötta matten jag var vid detta tillfälle så uppskattades ett besök till skären verkligen. Och som ni ser på bilden somnade även lilla tjejen under mig. Som två hösäckar båda två. Är någonting med bilden jag tycker om så. Leksaker, huller om buller och jag som fallit pladask i fötåöljen, sockorna på svaj och säckiga byxor. Men ändå en rofylld känsla. Hoppas att vi snart kan åka dit igen, men denna gång med ett annat fordon! Bianca har redan provåkat snöskotern, så vi är redo för avfärd då isarna tillåter och tiden finns tillgänglig.

2 reaktioner på ”Då man tänker tillbaka

Kommentera

