Överraskning efter jobbet

Som hundägare vet man aldrig vilka problem eller situationer man stöter på. Bianca går nu mot åtta månader och utvecklas i en rasande fart. För tillfället har hon en period där hon testar mina gränser, än en gång. Men denna gång vet jag hur jag skall hantera det. Så vi har ganska bra koll på läget ändå. Fortfarande är hon en energisk, fartfylld liten hund som älskar alla människor och nästan alla andra hundar. Lite mera reserverad har hon blivit vid vissa tillfällen, men det är knappt märkbart.

Vi stötte på en kvinna med en hund av samma ras en dag under vår promenad. Vi pratade lite om sheltisar och hon kom med kommentaren ”din hund är ganska modig, ingen typisk sheltie precis”. Så nu har även utomstående sagt det, inte endast jag. Bianca är unik!

Bianca har aldrig varit den som tuggat på saker. Smakat lite på byråhörnet och någon nalle, ja. Men inte tuggat sönder. Då jag far på jobbet plockar jag bort saker som hon eventuellt kan börja smaska på då hon får tråkigt. Hon är alltid i sovrummet då jag är borta, vilket är det säkraste rummet för henne. Igår hade Bianca tråkigt då jag var på jobbet, minst sagt. Ändå sen jag tog henne har jag haft en hög med tidningar vid nattduksbordet. Alltid har de fått vara ifred. Hon har aldrig rört dem. 

IMG_1506

Men igår bestämde hon sig för att ta ett litet smakprov. Då jag kom hem hittade jag henne i en hög med sönderrivna tidningar, ett ihåligt sängöverkast och ett påtuggat fårskinn som låg på allt detta. Min lilla Bianca ville nog tala om för matte att det kanske inte är så kul att vara ensam hemma alla gånger. Även fast man har 1000 leksaker och 150 ben och 320 aktiveringsleksaker. Tro nu inte att detta är något jag sörjer eller perklar mig över. Nej då, ville bara dela med mig av min ytterst intressanta story. Som hundägare vet man aldrig vilka överraskningar som väntar på en då man kommer hem. I alla fall inte om man bor med Miss Bianca.

5 reaktioner på ”Överraskning efter jobbet

  1. Sånt där går nog bort bara hon växer till sig lite hon är nu i puberteten o vill lite testa gränser o markera att hon har såå tråkigt, vi hade ju samma med Wilma allt som bara gick att riv i bitar testa hon som sängövekast resår madrasser mattor mm. men hon sluta nog sen med det så ta det som en prövning bara o undvik ha framme sånt du som kan va frestande,fast de är int lätt för dom är fulla av energi o upphiinings förmågor :)Kram till er 🙂

    1. Jo, tänker mig också att det går över. Och jag förstår henne att tiden kan bli lång då matte är på jobb, man kan inte annat än le då man kommer hem och hon sitter där i tidningshögen 🙂

Kommentera

