Längtan just nu

Som den sommarmänniska jag är, trodde jag väl aldrig jag skulle säga detta. Kanske kommer jag aldrig att säga det igen heller. Men jag läängtar efter en riktigt fin och ledig vinterdag! En dag på isen, kanske ut med snöskotern eller en promenad med vovven. En dag som inte är för kall, men ändå så man känner lite kyla mot kinderna. Nu lever jag ju också med två vinter-älskare, så en utedag skulle nog gillas av även mig. Tänk er, en promenad på isen med nåt varmt att dricka med i ryggsäcken. En Bianca som springer fritt och älskar livet. Kärleken spirar.. Ja, ni fattar. Jag längtar efter en dag ute.

Förra vintern blev det ju inte speciellt mycket snöskoter-före, till hans stora besvikelse. Denna vinter har vi redan åkt/kört mera än förra vintern, trots att vi kanske kört i endast 5 minuter. Men vintern före det, 2013 blir det väl visst? Inte lätt att hålla reda på årtalen nu. Ja, då var det i alla fall en jättefin vinter. Aldrig förut hade jag åkt snöskoter, aldrig förut hade jag sett så mycket av Vasa Skärgård och aldrig förut hade jag sett sådana isformationer. Har ännu idag svårt att förstå att det verkligen finns sådant vi såg här i Finland, Vasa.

image_1364664927138290644232_4797650500701_520075769_n20130331-223533.jpg20130331-223519.jpg

Vasa

Detta såg vi tillsammans, han och jag, då vi endast känt varandra någon knapp månad. Inte så dålig fjärde-femte (vad det nu sen var) dejt va? Inte illa. Där ramlade det nog ner ett eller två pluspoäng kan jag berätta. Hoppas att denna vinter blir lika vacker, då gör det ingenting om det är lite kallt! Hade hoppats på en fin utedag redan denna helg. Det såg ju bra ut med vintervädret här tidigare i veckan, men nu är det slaskigt och ruggigt igen. Kanske vi får spara vår utedag till nästa helg i alla fall. 

Kommentera

