Liten blir stor

På morgonens promenad med Bianca började jag tänka på hur snabbt hon växt. Hon är ju snart ett halvt år. Bloggen kretsar nuförtiden mycket kring mig och Bianca. Jag försöker ibland att inte låta detta förvandlas till en hund-blogg, vilket det inte skall vara. Det skall var en vardagsblogg om mig och mitt liv, där Bianca har en stor del. En väldigt stor del. Jag har inga barn, utan jag har Bianca. Fast ibland skulle man nog tro att det är barn jag har. Leksaker överallt. Det skall matas, rastas och uppfostras. Valpar och bebisar har nog något gemensamt skulle jag vilja påstå. Kanske jag kunde skapa en ny trend, istället för mamma-bloggare kunde det finnas matte-bloggare. Hihi.

Det jag tänkte skriva om idag har i största grad med Bianca att göra. Hur hon den där lilla lilla pyret har vuxit och blivit stor vovve. Hon som satt i min hand under sin första levnadsvecka, hon som nu är en stor tjej som hoppar över stock och sten alldeles själv. Bianca har en väldigt speciell plats i mitt hjärta, eftersom jag följt henne ända sen minuten hon föddes. Endast några minuter gammal hade jag henne i min famn, invirad i en handduk. Hon skrek, tjöt och försökte krypa iväg. Hon var envis den lilla tösen redan då.

IMG_0008

10351319_10203726587057536_3139914651538961992_n

10599657_10203914483074819_8477130682126130716_n
Idag är Bianca lite på fem månader. Hon är energisk, modig och lekfull. Hon vill helst hälsa på allt och alla, både människor och hundar. Hon är inte rädd av sig och tar allt med en nypa salt. Hon gillar att leka med leksaker, mattes strumpor och allt som flyger och far. Hon följer med mig vart jag än far, till de ställen jag kan ta med henne. I hennes rätt så korta liv har hon redan gjort allt från att åka båt till att sitta på en motorcykel. Hon gillar vatten, både att dricka och simma i. Hon är väldigt intelligent och snabblärd. Hon kan redan ord som sitt, ligg, rulla, tass, high five, snurra, vänta, varsågod, nej, buga, hälsa och kom. Hon är en riktig buse, men en härlig buse.15275338738_7865143e96_c

_MG_1060 - Kopia

Ett liv med Bianca innebär händerna fulla. Inget tråkigt liv minsann. Sysselsätter man inte henne, så sysselsätter hon sig själv. I skogen kan man hitta henne högt uppe på en sten eller nere i marken i en grop. Bianca har, så vitt jag vet, inga gränser. Hon gör vad hon vill och ser till att njuta av livet. Jag har fått höra att Bianca kompletterar mig, med sitt modiga sätt mot mitt lite mera blyga och försiktiga sätt. Det tror jag också, nog kompletterar vi varandra minsann. Jag och B.

4 reaktioner på ”Liten blir stor

  1. Mattebloggare låter som en utmärkt idé! Jag har inte riktigt kommit till skott med att skapa kategorier i min allt-möjligt-blogg, men jag skulle kunna ha en kategori med matteinlägg 🙂

Kommentera

