Snart är jag där

Tjabba tjena hallå, vi säger så. I vilket barnprogram hör denna fras hemma? Har för mig att dom säger så i något program jag sett då jag var liten, troligtvis ett svenskt sådant.

Nåja, vidare till dagens inlägg.  Har levt som i en liten bubbla de senaste dagarna, därav min frånvaro. Vi har nämligen kommit långt i examensarbetes-processen. Det är framfört, opponerat, även jag har gjort mitt obligatoriska opponentskap och mognadsprovet är skrivet. Till och med praktikseminariet kan checkas av på listan. Idag kommer de sista korrigeringarna att ske, sedan skall det ännu checkas att där inte finns plagiat och sedan är det klart för inlämning.

Det känns stort att vara såhär långt på väg. Stort, skrämmande men otroligt skönt. Samtidigt som detta examensarbetet nästan är som ett barn för en. Har jobbat med det och bearbetat det i ungefär ett års tid nu. Och nu skall det vara klart? Färdigt? Finito? Sedan skall folk läsa det och tycka dittan och dattan. Eller vi hoppas ju att någon kommer att läsa det i alla fall. Alla kvinnor borde läsa det, gör det kvinnor! Det kommer att finnas ute på nätet då det är klart.

Mognadsprovet var egentligen inte så farligt som jag trodde. Var rätt så nervös. Plötsligt kändes alla kemi, matte, finska och make-up prov man någonsin skrivit så otroligt obetydliga. Detta var ju provet som skulle ta mig ur skolan eller inte. Hur det slutligen gick, det vet jag inte än.

Igår, då allt detta var avklarat, kändes det konstigt. Så länge nu som man haft späckat program och tidsplanering in i sista detalj. Jag är så van nu med att konstant ha saker att göra, så jag har ändå hållit mig sysselsatt. Lägenheten fick sig en storstädning med rensning av såväl kläder som böcker. Jag och Bianca är i skogen flera gånger per dag och jag byker var och varannan dag.

Känns verkligen väldigt vemodigt , att Estenom-studierna som jag sökte till IGÅR (var det inte igår?) tar slut om mindre än en månad. Yaiks, yaiks, yaiks…

2 reaktioner på ”Snart är jag där

    1. Ja, det var det säkert! Hörs precis som nåt dom kunde säga 🙂 Tack, nu behöver jag inte fundera på det längre 🙂 Ja, spännande spännande. Jamen, vad roligt, skall meddela då det finns på nätet 🙂

Kommentera

