En dag på sjön och resten någon annastans

I fredags skrev jag ju att jag skulle hoppa på cykeln och dra ut på äventyr. Det äventyret blev en form av kvällspicknick på Brändö. Med några vänner, en hund och lite smått och gott blev det en riktigt lyckad fredagskväll. Härligt med sommaren då man kan sitta ute på gräset nästan hela natten om man så vill.20140715-082714-30434896.jpg

20140715-083548-30948828.jpgPå lördagen låg vi på stranden och stekte en timme eller två. Sedan lånade vi svärfars båt och tog med picknick-gänget från fredagen och körde iväg. Blev en heldag på sjön. Exakt var vi åkade runt vet jag inte rikigt, då jag inte helt känner till Vasas skärgård ännu. Försöker hänga med, men inte alltid så lätt. Vi åkte i alla fall till Åminne på mat, Jannes saloon på en kall, med lite sighseeing därimellan och sedan hemåt efter sisådär fem timmar på sjön. Bastu och Tonfisksallad på det så var lördagkvällen klar.20140715-082802-30482681.jpg20140715-082847-30527730.jpg

På söndagen  träffade jag en kompis och vi tog det lugnt på stranden några timmar. Härligt att se henne, så länge sedan sist. Sedan var söndagen i allmänhet sådär som söndagar är. Inga speciella måsten, lite städning, lite lat-ning. Så där som det skall vara.

Och igår var jag på jobbet följt av examensarbete och transkribering. Ingen härlig måndagsyssla precis, men måste göras. Och med tanke på vädret vi hade här igår (kolla vasabladets bilder) passade det ypperligt. I dag är det ännu jobb och sedan Hej Kimitoön, Hej Åland och framför allt –  Hej 8 dagars ledighet!

 

Kommentera

