Sommaren kom tillbaka

Hej igen, sist skrev jag att jag är 24 imorgon då jag vaknar. Det var några dagar sedan och ännu är jag en rätt så fräsch 24-åring.

Jag kom tillbaka till Vasa på söndagskväll. Blev upplockad av en snygg karl som tog mig till Fransmanni på mat. Gott var det och hungrig var jag efter bussresan. Sedan blev det smörgåstårta till efterrätt. Smörgåstårtan var beviset på att om man tjatar tillräckligt mycket om något, så får man det. Haha. Nånej. Skämt å sido. Men smörgåstårta fick jag och good var den! Så sällan man äter smörgåstårsta så för det mesta är det ju gott, men denna var supergod med tanke på att det var en första gången tårta!

På måndagen tog jag tag i lite examensarbetet och träffade min kollega J. Kände mig lite ur balans att börja med skolarbete sådär på morgonen efter flera dagar borta från Vasa. Men bra gick det och vips så hade vi genomfört en telefonintervju. Bra så. Hela tiden några steg närmare slutrakan. (att intervjua branschmänniskor ingår alltså som en del i vårt examensarbete, ifall jag inte sagt det redan) På kvällen had vi några vänner på kaffe och rabarberpaj samt den överblivna smörgåstårtan.

Sedan mötte han upp mig på stan och vi shoppade loss. Eller jag menar att han stod i provrummet och jag hämtade kläder åt honom. Du borde prova det här, dom där, dittan och dattan. Otroligt hur han orkar med mig ibland. Och tacksam är jag för det. Han gjorde i alla fall många fina fynd bland reahyllorna. Även jag plockade hem ett par pyjamasbyxor.

På tisdagen låg vi på stranden och njöt av sommaren som bestämt sig för att komma tillbaka till Vasa. Lunch på Faros och hem i soffan framför en Beckfilm. Onsdagen regnade det, åter igen. Då tog vi en ordentlig sovmorgon, träffade svärmor och bara tog det lugnt hemma.

De här dagarna har varit så härliga. Dels har han och jag varit lediga tillsammans, vilket inte händer allt för ofta. Och dels har vi gjort exakt bara det vi känt för och när vi känt för det. Det är vad jag kallar ledigt det.

En bild på buketten jag fick av ett par vänner till födelsedagen, med tanke på kortet så tror jag de vet vad jag gillar. Hihi.bild 1

 

P.S. Slängde ihop en ny header i all hast bara för att jag var så trött på allt svartvitt, nu vill vi ha färg och värme!

 

Kommentera

