Dags att återvända

Sista kvällen, natten här på ön nu. Imorgon på förmiddagen bär det av uppåt i landet igen. 

Som bäst sitter jag och försöker transkribera en intervju till examensarbetet. Har deadline på det på måndag. Tanken var att göra det i bussen på vägen ner, vilket inte lyckades. Sedan var tanken att göra det i bussen på vägen upp, vilket inte kommer att lyckas. Så jag gör det nu då valpar, hundar, mammor och vänner sover. Så jag inte går miste om dyrbar tid med någon av dem. Dock blir det tråkigt och tungt mellan varven, så bestämde mig för att kika in här en stund nu.

IMG_0815

I övrigt har jag träffat pappa o. co idag. Helt som planerat. Lite vänner hann jag se skymten av. Annars har det varit valp gulleligull som stått på agendan. Kan helt klart inte bli för mycket av det i alla fall. Och så åt jag en pomadamunk (berlinermunk, för er som aldrig lärt er rätt namn på den) med mamma, måste ha varit dagens höjdpunkt!

Nu skall jag ta och slutföra min transkribering, så jag får stänga ögonen sedan.

Och imorgon då jag vaknar, då är jag ett år äldre. Hej 24 år, ses imorgon!

 

Kommentera

