Tips på resemål tas emot

Funderar starkt på att vi skulle göra en liten resa i slutet av Augusti. Så länge sen jag rest och annars bara skulle det vara kul att se på världen lite. Har rest ganska lite så tips på resemål tas gärna emot nu. Det får gärna vara ett ställe som inte är den största turist-magneten i världen. Där man typ måste köa till alla sevärdheter man vill se. Det får gärna finnas sevärdheter att se, men även tid för en kopp kaffe och lite lugn och ro. Lite varmare väder är Absolut inget minus. Och förmånligt måste det vara, till ett bra pris. Suveränt skulle det vara om man kan flyga från antingen Åbo eller Vasa.

Till Edinburgh, Bremen och Wilhelmshaven i Tyskland och Lourdes i Frankrike har jag varit. Denna gång kunde det kanske vara en stad i Italien tänkte jag? Gdansk har även passerat mina tankar, någon med erfarenheter om det? Wien, Prag, Barcelona. Släng fram era erfarenheter och tips, tack!

Min mommo har typ rest jorden runt två gånger, borde kanske ringa henne och ta emot några tips. Eller så skriver du hit dina tips, Mommo.  (Ja, jag har faktiskt en sådan häftig mommo som både har Facebook och läser bloggar)

 

tumblr_ludbysaAVx1r3y3iro1_400

Venice_canal_by_cattycass

tumblr_lqlq7qOAwi1qb0bzxo1_500

london we heart it

Bilderna är tagna från we<3it.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 reaktioner på ”Tips på resemål tas emot

  1. London o Milano e bra för shopping och sevärdheter ifall du vill på en stadssemester.. men fulla me turister. Om du int har varit i London skulle jag absolut satsa på det. I milano är det kanske inte riktigt lika myki turister och där får man njuta av underbar kaffekultur, mycket sevärdheter och underbar miljö. Folk pratar dock ganska dålig engelska. Milan is the mecca of fashion 😉 Billiga flyg får man via ryanair t.ex.

Kommentera

