Hösten på vattnet

Det härliga med hösten är ju alla dessa färger. Det kan man inte säga emot, försöka kan man men lyckas ej.

Vi är tillbaka på torra land. Nöjda, utvilade och belåtna. Var riktigt skönt att vara på hans skären ett par dagar. Bada bastu, fiska abborrar och höra på Linn på x3m. Bra så. Så mycket mer behövs inte.

Satt riktigt i båten idag och tänkte på att livet är ganska bra just nu. Jag har mat på bordet, några slantar i plåmsan, schyssta vänner, min fina prins och familjen som är rätt så långt bort men ändå rätt så nära. Två hundar på det där och det är väldans bra, tycker jag.

Det är nyttigt att tänka på hur bra man egentligen har det ibland. Med tanke på hur världen ser ut på andra ställen. Uppskatta det mera. Det borde man.

Några dagar på torra land nu, sedan ut på sjön igen. Men då med lite större båt och destination Uppsala.

Och för en gångs skull får ni se mitt sällskap på några bilder också. Sällan. Men nu fick jag ett ok och godkännande av att slänga ut en bild eller två på honom.

20131013-221257.jpg20131013-221536.jpg

20131013-221547.jpg

20131013-221626.jpg

20131013-221650.jpg

20131013-223028.jpg

2 reaktioner på ”Hösten på vattnet

Kommentera

