En Ängels födelsedag.

Idag på jobbet kom det in en gubbe, en söt gubbe. Han påminde mig om någon och jag blev lite varm i hjärtat genast han steg innanför dörren. Han påminde om min moffa. Sättet som han gick på, sättet som han rörde sig på, sättet som han såg på mig på, sättet som han talade till mig på, till och sättet hur han drog fingrarna genom sitt hår påminde om min moffa. Märkligt, samtidigt lite roligt.

Då kom jag på att dagens datum är ju 12.9, min moffas födelsedag. Prima, eller hur? Jag tror helt enkelt att det var meningen att den här gubben skulle påminna mig om moffa just idag. Det här är första året moffa firar sin födelsedag som en ängel. Då jag var liten gömde moffa alltid en chipspåse uppe i ett träd åt mig, det var min present många år i rad och varje år var det lika roligt. Så om jag bara kunde skulle jag nog kasta upp en chipspåse och gömma den bland molnen till moffa idag också, så han skulle veta att det är en hälsning från mig.

– ” Sara, det året du blir färdig från skolan, det året fyller jag 80 år. ”

Javisst moffa, det gör du. Ingen skillnad var du är, nästa år fyller du 80 år, det gör du. Men idag fyller du 79 år, så Grattis på dig, vi tänker på dig!

20130912-174639.jpg

2 reaktioner på ”En Ängels födelsedag.

Kommentera

