Min sista, Din första

Torsdag, det vill säga arbetsveckan har börjat, i alla fall för mig. Det är precis som han sade igår kväll – imorgon är min sista arbetsdag denna vecka och din första. Lite småhumoristiskt kan man ju tycka att det är. Nästa vecka har vi förhoppningsvis några lediga dagar tillsammans i alla fall.

Hittills i veckan har jag bara slappat, verkligen! Och så skönt det har varit. Som jag nämnde tidigare var jag lite trött efter alla roliga besök förra veckan. Så måndagen gick åt att ligga och slöa i soffan och sedan förflytta mig till M. och hennes soffa, där vi såg på två helt sjuka filmer. Sjuka, verkligen sjuka. Men lite intressanta på samma gång. Det hela slutade med att vi googlade vargars beteende och hur man överlever i kylan. Visst anfaller inte vargar människor utan orsak, visst inte? Är inte de typ lika rädda för oss som vi är för dem? Har vi någon vargexpert där ute som kan svaret så får man gärna dela med sig. Om någon har några bra överlevnadstips, så kan vi ju ta dem på samma gång.

Tisdagen fortsatte slöandet, men då tog jag mig i alla fall lite i kragen och gick ut på en 1,15 timmes länk med E. Därefter blev det filmkväll dag två med grönsaker, nachos och dipp. Satt inte helt fel skall ni veta. Efter tisdagen kom onsdagen och då kom även städningen. Städade skåpen som skrikit efter städning en längre tid redan. Fick lite saker ivägförda till Röda Korset och lite for ut på Syrrans Garderob. (klicka här för att kolla in mina till-salu-saker) Kvällen avslutades med bastukväll, te och choklad med H. och hennes kompis. Fint så.

Bra dagar där jag gjort absolut ingenting, men ändå litegrann.

20130801-143854.jpg

Kommentera

