Bröllopsnaglar

Idag har vi varit lediga, vi har nästan alla fredagar lediga nu ändå fram till sportlovet. Fast ledig betyder inte alltid ledig. Idag har jag varit i skolan och gjort en del av inlämningsuppgiften i nageltekniks kursen. Det var Johanna som fick bröllopsnaglar idag, fransk manikyr med lite guldinslag. Hade hellre velat använda mig av silver, men guld var det enda vi hade i skolan så det fick bli det!

Personligen tycker jag nog att de snyggaste bröllopsnaglarna är vanlig fransk manikyr med en liten silversten eller två. Men valde att prova på något som jag vanligen inte skulle göra idag.

Så här har jag gjort naglarna:

1. Genomskinligt baslack

2. Fransk manikyr med vitt nagellack

3. Guldrand under den franska manikyren

4. Ett lager topplack, som jag fäste stenarna på

5. Och till slut ett lager topplack till för glans och för att få stenarna att hållas på plats

Inte speciellt svårt nej, men petigt arbete – ja!Nageldesign (2)Nageldesign (1)Nageldesign (3)

3 reaktioner på ”Bröllopsnaglar

  1. Är det vanlit nagellack du använder? Isåfall har du nå tips på hur man får de å tork snabbare när de e målat flera lager? Tar flera timmar tycker ja innan de torkar ti 100%! Slutar oftast me skråmor å såna fulheter fö mej fast ja målar tunna lager.. 😀

    1. Hej Sofia! Ja, i detta fall var det helt vanligt nagellack jag använde mig av. Känner igen ditt problem och Tips på hur man får det att torka snabbare har jag definitivt, du kan läsa det här inlägget – https://saramariaexenia.wordpress.com/2015/02/05/mineral-drops/ . Miracle drops som man droppar på den nylackade nageln, fungerar suveränt.

      Även Avon ( https://saramariaexenia.wordpress.com/2015/03/19/kanner-du-till-avon/ ) har ett spray man sprayar på den nylackade nageln. Och så har dom också nagellack som håller ( https://saramariaexenia.wordpress.com/2015/07/08/det-absolut-basta-nagellacket/) Där har du lite läsning 🙂

Kommentera

