Tredje Gradens Brännskada

Make-up för foto, film och teater var dagens lektion. På schemat stod Tredje Gradens Brännskada. Så idag skapade vi rätt så häftiga brännskador med ögonskuggor, fettfärger, vaselin, papper, latex och blod. Det är visserligen roligt och rätt så fascinerande att göra sånt här, men lite små äckligt är det nog också. Speciellt eftersom det börjar se rätt så verkligt ut.

Fast detta bara är en fejk-brännskada så skrek jag nog rätt så mycket inombords då jag skulle dra bort detta från min hud. Jag skulle ha behövt min lillebror Kim till hands, eftersom han alltid drog bort mina plåster i superracerfart då vi var små, så skulle han säkert ha kunnat ta bort detta i superracerfart också i stället för min snigelfart.

Här nedan ser ni lärarens demo på första raden, på andra raden ser ni Kira som gör en brännskada åt Vonne, sedan Min brända hand gjord av Johanna och Bonis brända handflata gjord av Camilla och på sista raden Joannas brända hand gjord av Ullis och Johannas brända arm gjord av mig.

2 reaktioner på ”Tredje Gradens Brännskada

Kommentera

